Respektlöst?

Igår när jag red i ridhuset så var det kanske 3-4 stycken till där inne. En som red lektion, och vi övriga.. när man rider lektion så har man typ rätt till halva ridhuset, och i mina ögon är det vårat ansvar (vi som inte rider lektion) att vara ur vägen när lektionsryttaren kommer dit.

 

 

Men igår var det någon som uppenbarligen inte hade koll, och lektionsryttaren och en annan krockade.. eller så sparkade ena hästen mot den andra.. såg inte vad som hände men den klingade till regält i ridhuset.
Detta var respektlöst nr1 - dressyrtanterna har seriöst INGEN koll. Dom skiter fullständigt i allting runtomkring dom och röjer på med sina jädra dressyrhästar som att dom äger stället.

 

Sen så kommer det respektlösa nr2.
Som ridskoleryttare har jag lärt mig en viktigt sak - händer det något så stannar alla! Någon åker av, hästar krockar, någon stegrar eller om någon häst blir rädd för något. Detta är för att inga fler olyckor ska hända, och hästarna i fråga inte ska stressa upp sig ännu mer. Det är en självklarhet för mig att stanna.

 

Men nu när dom här två hästarna krockade/sparkade mot varandra så är det en tant som fortsätter galoppera runt där som ingenting, i fullt ös. Fan asså, tänk om det hände något allvarligt? Så jäkla respektlöst.

 

 

Detta är vuxna människor jag pratar om. Det är liksom inte första gången som jag ser folk krocka i ridhuset, visst jag kanske inte alltid är 100% uppmärksam, men jag har aldrig krockat. Det finns seriöst vuxna ryttare som plöjer fram oavsett vad som är ivägen, och tycker att alla andra ska flytta sig, även mot unga tjejer och ponnyer. Så jäkla respeklösa!


Kommentarer
Postat av: Malin

Hur tänkte den där kärringen egentligen? klart som attan att man stannar eller i alla fall saktar av till skritt

2012-02-23 @ 19:07:04
URL: http://mrjs.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback