Dag 37 – En hästminne

Haha men ååh det skrev jag ju i förrgår. Är typ glad att den här listan snart är slut ;)

 

Måste säga att när jag var ute och red islänning med Sofie och jag skulle "hoppa" över en liiiiiiiiiiten kvist som låg på marken.. Islänningen jag red fattade inte att han skulle kliva 10 cm högre och slubblade som faaaan. Stod nästan på knäna där en stund..
När han sedan kom upp på alla fyra så skakade han av sig det och såg ut lite som *Dumdidum, det där hände inte alls nyss, neeeneee* hahaha vi dog av asgarv!

 

Jag visste att många islänningar inte kan hoppa (säger inte alla) men trodde iaf han skulle kunna lyfta fötterna lite.. knashäst xP

Kommentarer
Postat av: sofiiie

HAHAHAHA, dör lite varje gång jag rider där ;)

2012-02-17 @ 21:15:09
Postat av: Adina & islandshästen Funi

Ganska intressant ju. Jag vill inte säga att islandshästar inte klarar av att lyfta på benen. De brukar normalt vara väldigt säkra på foten och sällan snubbla. Men såklart finns det andra typer av allt ;)

2012-02-18 @ 23:07:53
URL: http://fyrbentaspringare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback