Hopplektionen

Hoppträningen idag bestod av tre små plutthinder, lydnadsövning stod på shemat.
 
I början var Zetra inte alls kul, stel, spänd och stark.. kändes som ett blivande katastrof-pass, men icke! Jag satte mig och verkligen jobbade honom, och jobbade med skänkeln. Så innan det var min tur att hoppa lilla lydnadsbanan så lyckades jag faktiskt få loss honom ordentligt :) Grym skillnad!
 
Men ja, han gick sjukt fint sen! Lydig och bra, älskar den känslan :D Han har verkligen blivit fin Zetra, och betydligt mer generös i ridningen. Enligt mig är han inte alls sådär trotsig och irriterad som han var förut. Jag minns när han kastade sig åt sidan, backade eller svängde åt sitt håll så fort man började komma åt honom minsta lilla. Nu händer det ytterst sällan att han trotsar :)
 
Dock är han ff väldigt svårsvängd efter ett hinder, OM man kommer fel på hindret. MEN om man kommer rätt är det inga problem :) Blir så glad över hans framsteg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback