För allt du har gett mig. Tack!

Jag har lärt mig, av en fantastisk person, hur viktigt det är att lyfta upp personer och berätta för dom hur otroligt bra dom är! Det finns ingenting bättre än att bli uppskattad för det man gör, och att känna hur andra personer tror på en. Det får en att tro på sig själv ännu lite mer.
 
Den personen som har lärt mig det här, det är min underbara fotolärare Stephan Lundgren! Han är iof inte min lärare längre, men han är fortfarande en extremt viktig person i mitt liv! Bara tanken på att man kan ringa och snacka med honom närsomhelst ger mig trygghet och lugn. 
 
Stephan är en person som tror på folk, och verkligen vill att hans elever ska bli det bästa dom kan bli. Det känner man! Han har fått mig att tro på mig själv, och tack vare honom är jag starkare! Jag är inte samma person som jag var för  3,5 år sen. Jag är tusen gånger bättre! Allt han har gett mig, och lärt mig, är jag så sjukt tacksam för. Finner knappt ord för att beskriva det!
 
Jag önskar fler personer var som Stephan, som hade samma syn på livet och på andra människor. Tyvärr är det ont om sånna människor. Tyvärr. Det finns alltid dom som ska trycka ner personer, istället för att lyfta upp. Som tänker på sig själva i första hand och skiter i hur andra tar sig igenom livet. Det är synd.
 
Det man även lär sig bryta i Stephans klassrum är jantelagen. Där får man.. nej, där SKA man skryta om hur sjukt jäkla bra man är! Har man plåtat en helt otroligt grym bild, då ska man visa upp den för alla! Där i hans klassrum puschar man, med hjälp av honom, sig själv! Självförtroendet är verkligen på topp när man är runt honom. 
 
Alla som får chansen att lära känna Stephan ska skatta sig lyckliga, han är en otroligt bra människa. Vissa klarar dock inte av ärligheten han använder sig av, det skrämmer dom. Är man inte vad med det, eller vill inte riktigt se sanningen, så backar faktiskt många undan. Ni vet kanske själv hur det är när man blundar för verkligheten och någon tar en ner på jorden igen? 
 
Jag skrev detta till honom, i en förkortat version, igår. Som en julhälsning.. jag grät nästan när jag läste hans svar jag fick idag. Tänker inte skriva det här, men uppskattningen uppskattades väldigt mycket, minst sagt! 
 
Tack Stephan för att du är så jäkla bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback