Fina vänner och energiutsugare.

Något jag tycker är så sjukt viktigt är att omge sig av fina människor, som man faktiskt tycker om. Varför ska man liksom umgås med folk som suger musten ur en? 
 
Visst, man kanske har kul med den personen ibland, det bjuds på goa skratt.. men när bråken, backstabandet och skitsnacker överväger skratten, är det värt det? Vissa vänskaper är värda att rädda, trots bråk. Så är det bara.. och sånt måste man ju känna själv. Men alla är inte det, jag lovar! Det spelar ingen roll hur länge man känt varandra, mår du inte bra i den "relationen" så ska man inte behöva stå ut bara för att man har en lång historia tillsammans. 
 
Eller?
 
Jag har känt sånna människor, som man haft så otroligt kul med och kallat sina vänner, bästavänner tillomed. Men riktiga vänner ska väl inte hugga en i ryggen och ljuga en rakt upp i ansiktet? Dom ska inte irritera sig på allt man säger och sucka över allt man gör. Visst? Enligt mig ska man kunna vara precis den personen man är bland sinna vänner, man ska inte behöva hålla tillbaka eller tänka två gånger på vad man säger. Tänk er att känna att man endast kan slänga in några ord då och då, för att det man egentligen vill säga inte går hem bland dom man umgås med. Hur jäkla instängd blir man inte?
 
Det är dock facinerande hur man kan stöta på människor, träffa dom kanske 1-2 gånger och sen bara släppa lös runt dom. Vara precis den man är och den man vill vara. Sånna människor älskar jag, och vill ha runt mig helatiden.
 
Och jag har ju såna vänner, nya som gamla, som jag bara blir allmänt glad av. För jag har bestämt mig för att endast ha sånna vänner jag mår bra av! Utan att nämna namn så hade jag vänner som verkligen sänkte mig, som betedde sig som as och behandlade mig skit. Jag fick inte vara JAG. Mina vänner ska klara av mina sämre sidor också! Sååå.. jag fick nog och tog bort dom från mitt liv, har inte pratat med någon av dom sen dess, och det känns så jäkla bra.
 
Omge er inte av dom som drar ner er, och glöm inte bort heller att berätta för era riktigt fina vänner att dom är precis så fina som dom är! Äkta vänner är det finaste man kan ha, ta vara på DOM.
 
Ett random utval av fina bilder med fina vänner. Puss på er som inte kom med, men alla jag tycker om vet det ändå. Kärlek<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback