Brunbjörn

Har varit ute hos brunbjörnen , gosegos osv. Första gången sen i tisdags jag red han, och hade ingen aning om hur pigg han skulle vara, så vågade inte chansa och körde ist på jaktpelhamet ist. Men han skötte sig superfint så va nemas problemas :) 

Först kändes han konstig, ni vet paniken som uppstår efter att allt varit strul så länge? Aah, den kände jag. Hoppade av, kände på alla benen och kollade när han skrittade bredvid mig, men såg/kände ingenting. Hoppade upp igen för att känna efter igen, och då - ingenting! Helt plötsligt var han asfräsch och gick sjukt fint!

Kunde mjukna sjukt med handen sen, utan att han föll fram och ner, utan han höll upp sig själv. Okej, jag kanske överdriver lite.. men det är en sjukt härligt känsla när man annar brukar få kämpa röven av sig! Då får man överdriva, för enligt mig kändes han SÅHÄÄÄÄÄÄÄR FIN. :D
 
Han kanske inte har musklerna han hade i höstas, men det känns som att han har mer koll i huvudet. Han vet lite mer vart han sätter fötterna och vad jag ber honom att göra (förutom att gå fram i vissa stunder. Haha, herr lat?)
 
Nya tag. Det här kommer bli bra!
Snyggingen himself i sin brunbjörns-päls och nya schabrak (som syns otroligt mkt på bilden. Visst?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback