Vi ska komma dit!

"Det här kommer bli bra!".. det sa Lotta till mig under större delen av passet. Jag vet inte om hon säger det för att jag inte ska ge upp, eller om hon verkligen tror det. Oavsett så spelar det ingen roll, för jag har en possitiv kännsla över det här. Med lite tid ska vi nog få till det. 
 
Jag hade sjukt ont i axeln, passet igenom. Såg sen att jag är helt sne och att min högeraxel är frammåtskjuten, eller hur man ska förklara. Och när Zetra blir stark och jag verkligen måste sitta tillbaka så spänns det till i axeln. 
 
Men det gick ändå ganska bra idag, jag var fokuserad och bestämd större delen av tiden, men pga axeln fungerade det inte att fokusera när han blev som... trotsigast. Han säger ju ifrån, och blir lite motsträvig när han inte håller med mig som ryttare över vad vi ska göra. Men jag gjorde mitt bästa för att sitta emot i sadeln, och inte låta honom få som han vill!
 
Galoppen kändes bra, där kan jag sätta mig tillbaka mer.. sitta ner liksom. Men vi har inte kommit till det stadiet där jag kan sitta ner i traven och jobba. Han är inte tillräckligt mjuk och stadig än. Och sadeln suger (hamnar påriktigt i stolsits)
 
Mitt mål tillsammans med Zetra är att hitta en stadig form och att han ska bli lydig för hand och skänkel. Vill kunna sitta i traven utan att han skjuter mig ur sadeln. Och slutligen, vilket jag skrivit redan, så vill jag kuna starta åtminstonde ett LC program med godkända poäng. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback