Självbedömning

Imorgon är det dressyrlektion igen, och Lotta bad oss att tänka ut sånt vi är bra på, och sånt vi är mindre bra på. Vi ska även sätta ett mål för oss själva, personligen och tillsammans med hästen.
 
Jag tycker det är jätte svårt att bedömma sig själv, speciellt eftersom jag är en sån som kan sitta och leta fel. Ni kan ju tänka er hur många punkter av "mindre bra" jag har kommit på. Haha. Lotta vet ju redan, så hon har ju redan bestämt våra bra och mindre bra. Tänk om jag ba "Näe men jag är typ bra på..." och så håller hon inte med? Det blir ju typ pinsamt då.. hehe.
 
Något jag kommer lägga på dåliga listan är att jag börjat luta mig frammåt i lättridningen, och att vissa tygeltag går rakt upp istället för mot magen. Detta beror troligtvis pga att jag lutar mig frammåt. Men mer fokus på sitsen! Sen så om jag verkligen fokuserar så kan jag har väldigt bra sits.. dock är det någonting jag ofta glömmer bort. Men ja... har jätte svårt med att komma på vad jag är bra på. 
 
Ett mål med hästen (som nu är Zetra) är att jag vill starta ett dressyrprogram med godkända poäng. Jag vet att det är en lång bit kvar, men jag ska kämpa på! Ett personligt mål är också att jag ska få pli på min sits! Den ska inte bara vara bra när jag koncentrerar mig utan helatiden. 
 
Hur skulle NI bedömma er själva? Kan ni komma på en bra och en dålig sak med eran ridning? Eller har ni det lika svårt som jag? ^^
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback