Sista dagen med Hero

Idag var ju sista dagen jag red Hero, Jenny kommer hem imorgon bitti nämligen.. Både lite skönt och tråkigt :P Nu hinner jag ju fokusera mer på Exet, men det är ju samtidigt väldigt roligt att rida Hero!
 
Både han och jag var så sjukt sega idag, svettiga innan vi ens kommit ut ur stallet. Snacka om kvavt. Det var tur att jag ändå hade planerat ett lugnt pass liksom :) Haha asså shit va sega vi va, tur nog började det blåsa lite sen så blev svalare och han började piggna till lite. Inte jag dock. Sliten?
 
Kändes att jag jobbat mycket med avsaktningar igår, för idag var han jätteduktig (eller jag? Kanske båda.. hah) Han fick gå lång och låg, lite fram, lite tillbaka. Galoppfattningarna kändes också väldigt bra.. om man då räknar bort det faktum att vi båda var småsega i förmodligen både kropp och huvudet :P
 
Jag hoppas verkligen att Jenny tycker att jag skött mig med hans ridning när hon varit borta.. så att det inte är någon stor skillnad från när hon åkte. Jag har gjort mitt bästa iaf, och personligen tycker jag att han känts riktigt trevlig hela veckan :) 
 
Tror att någon viss svart häst kommer bli överlycklig när Jenny hämtar honom i hagen imorn :P *Äntligen slipper jag hon den konstiga rödtotten!*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback