Sen kväll i stallet

Kom precis hem från stallet, det blev jätte sent, men jag stressade inte heller :) 
 
Började med att hämta Hero i hagen (passade på att fota lite, lägger upp bilder sen) och han är fortfarande lite misstänksam, men följde med bättre idag. Stannade inte alls lika många gånger ^^
 
Red ett hårt pass idag, och han kändes superfin! Gjorde några av de övningarna som Jenny föreslagit, tempoväxlingar, serpentiner och volter. Många galoppfattningar också, fick kämpa lite i högervarvet (gick bättre mot slutet) men i vänster var det inget problem
 
Delade upp passet i två, halva värmde jag mest upp, ville att han skulle lyssna fram och tillbaka. Lyssna i allmänhet på mig och mina hjälpter. Efter en lång skrittpaus började jag kräva mer från honom, försökte sitta ner i traven - det hade gått bra om det inte vore för sadeln :P Den va då inte bekväm att sitta i, hamnade på bakvalvet... I alla fall, han kändes riktigt fin. Red "flugan" i skritt, sen trav och växlade sen med galopp vissa gånger på själva volten. 
Haha jag suger på utvärderingar... men sammanfattat - det kändes väldigt bra idag och det är riktigt kul att rida Hero. Så skönt att komma in i stallet och vara nöjd med sig själv och hästen :)
 
Avslutade iaf passet med att trava och skritta av på travbanan
 
Gammal bild

Exet fick skrittas idag, han blev barfota idag så ville kolla att han inte ömmade. Det gjorde han inte :) Fick hjälpa 2 unghästar som draghjälp, dom ville inte gå frammåt så skrittade halva slingan med dom till deras hage. Det blev en trevlig liten uteritt :)
Imorgon ska jag försöka rida ett ordentligt ridpass!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback