Misstänksam

"Vem är du och varför ska jag ens följa med dig?" Det var ungefär reaktionen jag fick när jag hämtade Hero, han var väldigt tveksam och stannade till några gånger :P Tillslut följde han med snällt
 
Eftersom jag inte ridit Hero på ett tag som passade jag på att känna på honom lite, första passet liksom. Efter att jag skrittat fram med långa tyglar så fick jag fokusera på att få honom att slappna av och lyssna på mig. Det tog faktiskt ett tag, men tillslut gick det bättre. 
 
Han kändes iaf superfin, stor skillnad från sist tycker jag :) Som önskat "jobbade" jag mer i högervarvet då det är hans svagare sida, men bytte såklart varv ofta. Vad kan jag säga? Han lyssnade bra, framåt och tillbaka, gjorde volter i olika storlekar och försökte så gott jag kunde att få med bogarna :) Kände på galoppen också, som också kändes riktigt bra, han håller formen fint i galoppen! Väldigt annorlunda från att galoppera på Exet ^^
 
Kaosig och konstig utvärdering... haha det blir nog bättre imorgon ;P
 
Exet fick gå i rundcorallen idag, ville kolla från marken hur han gick, eftersom jag fortfarande inte tycker det känns helt rätt i bakkärran.. Han haltar absolut inte, men det ser konstigt ut.. som att han inte böjer bakbenen, utan bara pendlar. Jag vet inte, sjukt svårt att förklara! Men han verkar inte ha ont iaf, och han är inte varm.. Får känna efter nästa gång jag rider :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback