Markarbete

Tyckte det gick väldigt bra idag, det var dock inte samma känsla som förra hopplektionen, men nära på :) Idag hade han gått ett till pass, dock var det 2 timmar imellan, så han var inte alls uppvärmt på samma vis.
 
Tog ett tag innan jag hittade, men väl tills vi började rida på bommarna började han kännas riktigt fin. Han LYFTE på fötterna över bommarna! Ordentligt. Sjuuukt kul, då han brukar snubbla vanligtvis (därmed klumpfot).. men ne, idag skötte han sig ovanligt bra :) 
Vi red på travbommar, på bågar, 3 bommar i varje "kombo" eller hur man ska säga :) Någon gång gick det liiite fort men annars lyssnade han så bra!
 
Sen skulle vi galoppera på upphöjda bommar. Första två gångerna red vi bara på en, som på volt, sen red vi båda i rad. Då blev han lite övertaggad, och körde på ordentligt. Fick galoppera av ordentligt efter och då blev han sjuktligt fin. Eller jag tyckte det iaf. Kunde tom sitta ner i traven efter det och jobba. Det går mot rätt väg!
 
Mamma har inte riktigt förtsått det där med att fota än.. jag ställde ju in den så det bara var att klicka, men det vart tydligen inte så många klick... speciellt inte när det gick som bäst xP

Jag måste verkligen räta upp mig och komma upp med blicken.. men jag jobbar på det!

Och så in med tårna!
Trött häst<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback