Hemskt väder och bus i hagen

Var i stallet 3 timmar innan Exet skulle få massage, för att jag skulle få skjuts, tur var väl det! Det började spöregna! 
 
Det var inte heller något hit att hämta honom i hagen, det var rätt läskigt faktiskt. Anton och Araghorn busade runt som fan, hoppade och skuttade, sparkade bakut och slog med frambenen... RUNT EXET! Hur var det tänkt att jag skulle få tag i honom liksom? Jag bara stod och tänkte "Snart blir han sparkad!" det var verkligen nära många gånger. Det var även läskigt då dom inte helt brydde sig om vart jag stod. Fick i princip skrika på dom när dom sprang mot mitt håll!
 
Exet såg lite halvt orolig ut, men tillslut lyckades Anton trigga igång Exet så han flög runt som en ekorre med eld i baken. haha. Det ser så roligt ut för Exet KAN INTE bocka xD gulle.. fast jag var ju sjukt sur på hästarna just då, för det SPÖREGNADE. Usch. Fick dock in E precis innan himlen öppnade sig helt och det började braka och ha sig. 
 
Thomas kom sen iaf, han sa att det var en stor skillnad sen förra gången, vilket var riktigt kul att höra då jag verkligen kämpat med att han ska gå korrekt och bli mjuk i kroppen. Det är en lång väg kvar, men nu har jag iaf fått bekräftat att vi är påväg mot rätt håll :) 
 
Frågade även hur han ska linimentas och bokade även en ny tid om 5 veckor :)
Här kom Thomas åt någonting som gjorde lite ont.. annars står han med vrålspetsade öron i princip :) Även om det gör ont och han vill snirkla sig undan så står han och spetsar öronen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback