Gårdagens och dagens ridpass

IGÅR
Jag var sjuuukt stressad, så att försöka få Hero att slappna av i regnpisket och åskmullret var inte det lättaste. Jag försökte dock, till och från gick det bättre. Helt ärligt kommer jag knappt ihåg vad jag gjorde, eftersom jag var så stressad.. men jag minns att jag 'jobbade' på raka spår utan väggen bland annat. Volter och serpentiner. Haha värdelös utvärdering, men han gick inte så jätte hårt, då jag ville sluta när det kändes som bäst och han var som allra mest avslappnad. Travade sen av på travbanan. 
 
Exet hann jag verkligen inte rida. Han hade blötlera på ryggen, och där ville jag inte lägga en sadel! Hade liksom inte heller tiden att vänts på att han skulle torka. Så han fick vila. Men han njöt av att bara bli borsta och pysslad med :)
Fint va? Ignorera att han inte har några muskler på rumpan längre.. den e fuuuul just nu!
 

IDAG
Exet skrittade jag hela slingan, med inspänningen. Gjorde skänkelvikningar över 'vägen', halter, tempoväxlingar osv. När jag kommit av slingan och gick in på travbanan började han frusta, var riktigt avslappnad och lyssnade bra. Travade sen på banan och det kändes helt okej. Han var stark men inte jobbig. Gick liksom i ett helt ok lugnt tempo så var nöjd :) Mycket beröm fick han!
 
Hero jobbade jag på utebanan, ashärligt väder var det. Varmt men blåste endå lite så det var riktigt behaglit! Idag fokuserade jag på igångsättningar och avsakntningar, i alla gångarter. I början så var han bara stark i avsaktningarn, det gick inte alls bra. Igångsättningarna funkade dock fint :) Galoppfattningarna kändes riktigt bra idag, till och från dom andra dagarna så har fattningarna varit ganska sega, om man säger så. Idag hade han riktigt ärlig framåtbjuding :) 
Avsaktningarna började JAG hitta sen, det är ju liksom så när man inte känner hästen ordentligt. Men jag började hitta ordentligt hur jag skulle göra för att det skulle bli bra och då funkade det. Hero kände ju bara att jag inte hade koll, så vem kan klandra honom att det gick ganska dåligt i början? ^^ 
 
Imorgon blir det nog ett lite lättare pass för honom, då passet idag verkligen var jobbigt för oss båda :) Exet har jag inte imorgon, då jag inte hinner. Han får antagligen vila igen.. eller ah, jag vet ju inte :P
Fina ridtravarna<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback