Copycats?

Något jag tycker är svårt när man har är en blogg är att vara "nyskapande". Åsiktsinläggen har man sett flera gånger, dom är bara omformulerade med olika åsikter om ämnet. Jag säger inte att man härmar andras åsikter, men man har sett dom. Man har läst dom. 
 
Sen så finns det ju dom bloggar som väldigt odiskret blir "inspirerade" av andra bloggar. Nu snackar jag ju om hästbloggar, då jag inte läser några andra. Det går trender i bloggvärlden. Eller är det verkligen trender? Ibland känns det verkligen som att dom som sitter framför datorn bara är riktiga copycats.
 
Trender som This or That, Bildminnen i mängder, Månads-utvärdering osv osv. Visst, alla har väl rätten att blogga om vad dom vill, men ibland blir det för obvious. Någon av dom större hästbloggarna har gjort ett inlägg, ett bra inlägg (då menar jag inte åsiktsinlägg), som man tycker om. Jag kan förstå om man vill göra ett sånt inlägg själv, jag känner också så ibland.. men när ett väldigt liknande inlägg dyker upp 2 timmar senare. Nä, det blir bara konstigt och nästan lite skrattretande.
 
Skoja inte att jag var sugen på att leta upp gamla hästbilder när jag såg Linn Olsson lägga upp sina bildminnen, men jag gjorde inte det. Varför? Jo, för jag vill inte att min blogg ska bli en minikopia av en stor blogg. Hur egen är man då?
 
Jag har så många inlägg jag velat göra, som ligger i utkast.. men dom har inte publicerats. Någon annan har oftast (någon dag, några timmar) hunnit före mig med ett väldigt likt. Haha det kanske låter töntigt, men jag publicerar inte mitt inlägg då... det skulle ju komma upp efter. Jag skulle vara copycaten. 
Konstigt inlägg, men ni fattar vad jag menar kanske?
 
Haha, det är inte lätt att vara nyskapande bloggare idag :) Men jag gör mitt bästa för att inte vara en Copycat! Min blogg kanske inte är den roligaste, men den är iaf min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback