Idag:

Zetra gick riktigt bra idag!
Lovisa har satt på et baby-pelham, och det var stor skillnad! Jag är ju inte för att betsla upp, men ibland finns det inte mycket mer man kan göra. Det skulle vara en annan sak om Zetra vart privathäst, för då kan man lägga upp träningen för att han ska bli mjukare, lugnare etc.. men på ridskolehästar blir det svårt då dom går med så många ryttare, för olika tränare och olika krav.

 

Lovisa satte iaf upp från början. Hon red igenom honom igår, och red fram honom idag. Visade hur hon gör, gav tips och bråkade lite med honom.
Vi hade plockat fram en studs på ena långsidan (upphöjda bommar) och två upphöjda på andra långsidan. På långsidan skulle jag göra halt innan och mellan hindrerna, för att han skulle ha det i huvudet. Det gick riktigt bra, han lyssnade faktiskt. Några gånger tröck jag av förtidigt, men när jag slappnade av och lät bli att trycka av honom så blev det bra. Fick typ räkna i huvudet för att inte trycka av för tidigt :P

 

Imorgon så hoppar vi, då ska jag få rida med Lovisas kurs-grupp hon har imorn. Kommer ju inte hoppa så högt, men endå. Ska försöka komma ihåg känslan från idag :) Hoppas det går bra och att Z sköter sig

Såhär såg det ut, kryssen står för halterna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback