Regn Regn och REGN!

Exet gick så bra idag!

 

Hann bara rida 10-15 minuter i ridhuset inan dom skulle harva, sen blev det ut på travbanan i regnet. Har aldrig ridit Exet med hacket utanför ridhuset förut, och ni minns väl hur han kan springa på travbanan? Jo men jag va väl lite orolig att han skulle dra med mig.. men tog risken för han behöver verkligen gå :P OCH HAN GICK SÅ BRA!

 

Han var lite stel att försöka ställa till vänster, men mjuk i halsen för övrigt, hade bra framåtbjudning och sökte sig neråt ordentligt. Fin form helt enkelt :) Bara trav där ute, vågade inte galoppera... sen så ville vi båda in för vi var kalla :)

 

 

 

Jenny har varit på strömsholm nu och jag tänkte att jag kunde ta Hero idag.. vilket jag gjorde också, men jag hade tänkt skippa ridningen pga regnet. Tur så vart det uppehåll, och eftersom han inte kunde stå still i stallgången kändes det som han behövde röra på sig :P
Han va på helspänn, och tyckte det mesta var lite småläskigt, men han skötte sig rätt fint iaf tyckte jag :)

 


Kommentarer
Postat av: Stockholmsjenna

Åh min fina plutt. Saknar honom! :)

Tack för hjälpen idag! :)

2012-04-20 @ 17:09:18
URL: http://Http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback