Jag fattar inte felet.

Jag tänkte såhär, vädret sög när jag väl var ute i stallet, så ett enkelt pass på banan kändes bra.. och för att det blivit mycket hack på senaste så tänkte jag köra på novabettet. Ah men det gick ju bra... eller inte.

 

JAG FATTAR INTE!! Han bara tar bettet och drar på sitt, blev så arg på honom för att han inte släppte bettet, försökte verkligen allt, tröck på honom, små volter, stora volter, extrema ledande tygeltag, halter, skänkelvikningar. Ingenting funkade för att han skulle släppa. Så jag gav upp efter ett tag och gick in och bytte till hacket. Ville inte bråka mer.

 

Vet inte om han har tappat respekten för bettet, jag förstår dock inte hur det ska ha gått till.. Funderar på om jag ska köpa/låna ett babypelham och rida med 1-2 veckor för att han ska få respekt för bettet igen. Tycker inte babypelham är så farligt, det är ju väldigt korta skänklar, och dessutom rakt så inget tryck i bettet.

 

Mja, får se. Måste lösa det på något sätt för vill inte sitta och rida endast på hack, oavsett hur mycket han verkar trivas på det och att det går bra.

Äckelloftet som jag var uppe på för att hämta nosgrimma.. hatar trappan!

En av hundarna i stallet, söt Kiwi :)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag fick ett tips från kicki i 4h stallet som funkade rätt bra på honom och det gjorde jag med nova bettet. dock är det svårt att förklara men ska försöka komma ut nån dag när du ska rida kanske på fredag så kan jag visa. ska kolla imorgon om det funkar fortfarande dock :p men det har det gjort dom andra gångerna jag ridit.

2012-04-25 @ 23:34:27
URL: http://sportryttarn.blogg.se/
Postat av: Malin

Han kanske har någon hake på tänderna eller nått annat som bettet ligger imot som gör ont :/

2012-04-26 @ 10:09:40
URL: http://malinroos.blogg.se/
Postat av: Stockholmsjenna

Tror som Malin att det kan vara tänderna. Eftersom han tidigare inte varit riktigt så ( inte då när jag red honom)

2012-04-26 @ 13:03:26
URL: http://Http://stockholmsjenna.se
Postat av: Stockholmsjenna

Tror som Malin att det kan vara tänderna. Eftersom han tidigare inte varit riktigt så ( inte då när jag red honom)

2012-04-26 @ 13:04:45
URL: http://Http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback