GAAAH VILKEN KÄNNSLA!

Det gick SÅHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR BRA IDAG!!!!!

 

Han var sjukt lydig i korallen, skakade dock på hela huvudet i protest när det blev jobbigt, men efter tillsägelse slutade han direkt! Började men lina, för att jag aldrig varit där inne med honom förut. Det gick bra, han blir gärna lite närgången, och det funkar ju inte med spö men viftade lite med änden av linan så gick det bättre :)

 

Släppte sen honom, han följde efter mig (ja, jag hade morötter), stannade när jag proade och han har blivit så sjukt bra på att backa på komando! Filmade och ska lägga upp här!

 

När Exet får belöning för mödan är han världens klokaste häst ^^

 

 


Till själva ridpasset då...
Gudafin! Lite stel och så i början, men eftersom han redan va uppvärmd kunde jag börja jobba ordentilgt rätt snabbt. När jag satte mig ner och tröck på så sökte han sig ner själv, otrolig kännsla när han är så sammarbetsvillig!
Galoppen orkade han inte riktigt, han vart ju riktigt trött, så den blev halvslarvig. Men är ändå så sjukt otroligt nöjd! Duktiga fina killen.
Supermysig solnedgång var det också
Filmen kommer imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback