Explosiv

Eftersom jag mått dåligt idag tänkte jag "Jag kan iaf longera, det är bra aktivering för honom" HA, tji fick jag!

Promenerade bort till en äng som ligger i slingan, det var nämligen fullt på både utebanan och i ridhuset. Promenaden dit var übermysig, han va lydig och det var verkligen fint väder. Mysfaktor: 9000.

Sen kom vi till ängen och Exet blev av någon anledning superspänd. Släpte ut på linan lite för att känna lite, och BOM så flög han rakt upp, gjorde försök till bocksprång och hoppade runt. Automatiska reaktionen var att skälla på honom, grymtade till ordentligt och direkt stannade han upp och tittade på mig med en blick som sa "vadå? :)"

 

Försökte igen och det gick rätt bra sen, och när jag trodde att han hade skärpt sig smackade jag lite för att han skulle börja trava, och BOM igen. Samma sak där så grymtade jag och han stannade. Men efter det hände det fler gånger, han försökte i princip flera gånger springa ifrån mig, men det tillät jag INTE!

 

 

Efter ett tag gav jag verkligen upp, gick tillbaka till stallet, bytte till tyglar och satte på hjälm. Sådär skulle han inte få hålla på!
Väl på ryggen var han lugnare, men fortfarande kände jag att om jag skulle släppa efter lite skulle han explodera igen. Imorgon blir det HÅRDPASS på honom! Då jäklar.

 


Tjockis!

Kommentarer
Postat av: Alice

Tjusigt matchat ;) Och en mycket söt häst :)

2012-04-18 @ 12:14:01
URL: http://flyinguphigh.blogg.se/
Postat av: Alice

Sv: Haha, så länge man inte sitter på så är det ju okey att de bockar ;)

2012-04-18 @ 13:01:44
URL: http://flyinguphigh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback