Skitlyckad ridlektion idag! :D

Idag fick man sig en ordentlig chock när man läste vilken häst man skulle ha... Zetra! Fan va glad jag blev, har verkligen velat testa honom :D Han var något större än Exet, men såg tydligen inte så liten ut på honom, vilket var skönt :)
Vi hade bommar, och det gick skitbra! Iaf mycket bättre än va jag färväntade mig:P
I börjar var han väldigt spänd, och gick och drog mulen i taket (haha), men sen började jag hitta lite knappar och han mjuknade verkligen. Kändes riktigt skönt! Försökte vara så mjuk som möjligt, och det märktes när jag lyckades mjukna för då slappnade han av :) Blev kär i den här hästen! Kändes verkligen som att det klickade, och att jag hamnat på en häst jag kan fortsätta med. Härlig känsla<3

 

Övningen:
Reds i vänstervarv, tror ni fattar den själv?
Jag red i trav över den upphöjda bommen, för att jag ska lära känna honom mer. Skulle egentligen vara galopp där... Men jag galopperade inte alls idag, förutom efter den upphöjda. Men det var rätt skönt att bara fokusera på traven och skritten :) Skitbra övning, man var verkligen tvungen att tänka hela tiden! Och eftersom vi bara var två så behövde vi inte krocka :P

 

Snyggingen Zetra<3
Foto: Jag

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vilken fin häst :)

2011-10-31 @ 23:53:58
URL: http://nilssonsanna.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Lilla Z! Duktigt gjort, Marie!

2011-11-01 @ 00:54:53
URL: http://livparidskola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback