Dressyrlektion 6/10

Idag red jag Marco Boy, och det gick faktiskt helt okej. Han är ju inte så gammal (5 år?) så har inte för höga förväntningar när jag rider honom. Übersöt ponny som kan gå riktigt fint. Älskar hans trav, men den kan bli lite för snabb och han har inte så mycket motstånd i munnen (vill ha lite motstånd så att det känns stadigt). Dessutom funkar inte galoppfattningarna på honom än, utan han springer gärna in i galoppen. Men efter ett halvt varv på volten hinner man få ihop en riktigt mysig galopp.
Vi skulle rida på ett "ruter ess" mönster, med raka hästar. Det var ganska svårt då han försvann ut, men några gånger fick vi till det.

 

Mitt under lektionerna blev det lite kaos. Jag kom på spåret, skulle fatta galopp, och samtidigt kommer Felinda på MP på volten i galopp. Jag hann inte reagera på att hon kom så nära, och att det faktiskt var MP hon satt på. Så jag ock Marco fick oss en lätt spark. Som tur är var vi för långt bort och det var inte så mycket kraft i kicken. Vet detta då MP träffade min fot och det gjorde inte ont, även om det kändes att hon träffat där.

 

Mamma filmade lite, tills kameran dog, så lägger ut det imorgon. Tror hon till och med fick med kicken på film...
Anmälde mig på MP till pay&jumpen den 16/10. Det är lite förberedelse inför Allsvenska finalen, så ska hoppa 85 (finalen går i LC+5), och jag tror det är så att jag debuterar 85 då :) Eller så har jag redan gjort det med Nobile, men han är D-ponny, så det är ändå inte samma sak.
Hoppas någon är där och fotar den 16de :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback