Det där med ras-rasism.

Ikväll ska jag rida exet igen, och då blir det förhoppningsvis i ridhuset, om det inte blir för mycket folk där inne. Jag tycker inte om att rida i ridhuset när det är mycket, för han lyssnar inte, och jag spänner mig. Det är jobbigt att stå i ett stall där det till större del är dressyrtanter (det är ca 5 olika stall på anläggningen). Grejen är väl inte den att jag är orolig hur dom tycker att jag rider, utan jag vet att det finns så många ras-rasister, och så fort de ser frysmärkningen ser de ner på en.

 

Tycker det är fel att det är så. Förutom att Exet har fyrtaktig galopp så är han precis som vilken annan häst, han kan tom gå i bättre form än många andra storhästar jag har stött på under mina år. Men endå så ser folk ner på att han är travare. Det är samma sak med fjordingar. Jag har liksom vunnit över privathästar med Meja, flera gånger, men det spelar ingen roll.
Jag hör allt för ofta på ridskolan "Jag vill inte rida fjording! Jag hatar fjordingar" och andra dumma kommentarer. Men som hästmänniska, kan man verkligen hata en ras? Okej, jag förstår om man ogillar en viss häst, för att man tycker att den är dum eller så, men att hata en hel ras? Dra alla över en kam?
Exet är världens underbaraste ridtravare, Meja är världens underbaraste fjording. Jag skiter fullständigt i om dom är frysmärkta, gula och tjocka eller vad som helst!
Så nu tycker jag att alla få skärpa sig, och sluta upp med ras-rasismen! Annars är ni inte värda att kalla er hästmänniskor!

Kommentarer
Postat av: Birgermarita

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!

2012-07-26 @ 08:24:21
URL: http://birgermarita.blognownow.com
Postat av: Birgermarita

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!

2012-07-26 @ 08:24:23
URL: http://birgermarita.blognownow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback