Bara lite tankar och funderingar

Idag är det då hopplektion på Blåkulla, och jag är rätt så 100% säker på att jag får MP. Dock är frågan om vi får hoppa eller om det bara blir bommar, eftersom det har varit Skogslotten i helgen. Håller tummarna för hoppning, för jag börjar bli sjukt nervös inför söndag! Jag ska debutera 85 med c-ponny! Visst visst, 5cm skillnad, men ändå! Är ju bara andra gången jag tävlar MP i hoppning.
Får tänka på att det bara är Pay&Jump, vilket inte är någon "riktig" tävling...

 

Detta ska jag tänka på:
- Inte luta mig för mycket framåt mellan hindrerna
- Vara lätt i baken
- Andningen! In genom näsan, ut genom munnen osv.
- Inte försöka hjälpa henne för mycket, dvs störa.
- Vet inte vad jag gör, men jag skjuter fram höften väldigt mycket över hindret, och har rätt raka ben, ska försöka att inte göra det.
- Blicken. Över hindret, inte ner i hindret

Det syns inte så bra, men om ni jämför vart jag har rumpan och vart lovisa har så är det rätt så stor skillnad :P Iof så rider vi två helt olika hästar, Dino är större och längre än MP, och hoppar högre... men känns ändå som att jag borde vara lite mer "längst med" hästen, istället för "tvärs över". Vet inte hur jag ska förklara, men ni ser kanske själva?
Det är vad jag tycker och tror iaf, ang min hopp sits. Har jag fel så rätta mig gärna!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Sv; okej, för jag känner henne som hade henne innan och hon stod på gannarve i någon månad också :)

2011-10-10 @ 16:00:31
URL: http://ramcac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback