16. Hästens och min utveckling

När jag provred Exet så ville han galoppera i traven, och slängtrav när jag försökte galoppera honom. Men han var så charmig, så bestämde mig för att försöka bli medryttare på honom ändå :) Trodde verkligen inte jag skulle bli kvar så länge, men nu har jag ridit honom i över 2 år :P
Vi har verkligen haft upp och nergångar under dessa år. I början gick det inte rida honom ordentligt typ, han var väldigt stark och bråkig i munnen, och galoppen var bara att glömma.
Jag tror jag började hitta dom "riktiga" knapparna på Exet förra året, då jag red honom väldigt mycket under vintern. Nu går han superfint i traven, och börjar komma i galoppen :)

 

Skulle velat haft en film från när jag provade honom :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback