11. En häst som är grymt konstig men som jag älskar ändå

Lillskruttan Meja, mitt UFO, min Kossa, min fina fina prinsessa<3

Speciell häst, som jag tyckt om sen hon först kom till Blåkulla för 5 år sen. Då kunde hon knappt hoppa, utan hon var en dammsugare med klumpfot som gärna sprang vart hon ville. Men vi utvecklades tillsammans och hon är en ängel att hoppa nu - gör verkligen allt för att komma runt banan. Hon räddar situationen när avståndet blir fel, och tar i allt hon har. Hon är helt enkelt bäst.

 

Men hon är även helt konstig i huvudet. Står och slickar hela min hand, och tar in mina fingrar under läppen på henne, för att stå och suga på dom. Knasfia.

Och när man kliar henne så drar hon först huvudet så långt ner hon kan, sen börjar hon klia tillbaka, för att hon tycker det är så skönt. Det går inte att inte älska den här hästen! Saknar att rida henne, verkligen. Rider inte fjording alls längre, vilket jag tkr är lite tråkigt. Skönt för mina axlar dock.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback