Dressyr i ridhuset

Idag red jag i ridhuset, och avslutade på utebanan när det blev för fullt.
Red många volter, och bytta ofta varv. Han kändes riktigt mjuk i munnen, dock lite stel i sidorna. Försökte galoppera i ridhuset, funkade några steg, men sen tappade han. Jag fattar inte vad det är för fel... Min teori är iaf att han känner sig trängd i ridhuset, men jag fattar inte varför nu, eftersom han funkade i galopppen i ridhuset förut.
På fredag ska jag iaf öva på galoppen i ridhuset.
Iaf,  medans jag satt och försökte galoppera i ridhuset kom det väldigt många, och då blev allt mycket svårare, så jag gick ut. Ute så fick han superbra galopp, i båda varven. Dock snubblade han till rejält med bakbenen i vänstervarvet, så jag bestämde mig för att avsluta där. Onödigt att tvinga honom galoppera om han är för trött, man ska ju sluta när det går som bäst :)

 

Han fick vara bronsig idag, vilket han var supersnygg i! Provade de nya lindorna som legat i skåpet orörda så länge (det kliade i fingrarna för att jag inte provat dom än). Riktigt snygg färg. Tänkte använda dem när/om jag fotar vid allén i höstfärgerna :)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Yeey dom passade =)

2011-11-03 @ 10:03:22
URL: http://sportryttarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback