Knopp och fix

Idag har jag ju varit på Blåkulla, för att fixa inför imorgon - KM dressyren.

 

Visste inte hur det skulle bli med vilka jag skulle rida (MP har inte gått på hela veckan), men det blir iaf Bandit i LC:2 och MP i LB:1 och jag taggar fett! Har inte ridit någon av dom på skitlänge, men är inte så orolig.

 

 

Med MP har jag flätat manen, borstat ur och flätat svansen. Gjorde även knoppen i pannan, vilket jag alltid gör dagen innnan.
-
Bandit är ju fjording, så där slipper man knoppa (galet skönt). Borstade bara ut och flätade svansen. Sen eftersom han har så yvig lugg så blötte jag den och gjorde som ett liggande "horn" med snoddarna. Hoppas att den blir snyggare då. Har nämligen inte bestämt än om jag ska knoppa hans lugg eller inte, det beror iof hur det ser ut. Vill inte ha en för stor knopp.

 

Smörjde Bandits grejer också, då dom va riktigt skitiga.
Haha, MP ser ut som en skäck nästan på den här bilden x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback