Gårdagens övning

Övning 1 var egentligen att hoppa ett räcke på volten, men vi tog bort dom hindrena sen, så glömde rida dom... orkar inte heller skriva mkt om det då det inte var någon speciell övning :P Z gick bra där, höger fick vi några riktigt bra språng tyckte jag :) I vänster är han svårare (lite stelare/starkare) och jag hade lite problem att hinna räta upp innan hindret, vilket gav oss några konstiga språng...

 

Denna övning:
Först red vi den orangea linjen, dvs mellan räcket och oxern, det var lite svårt nu när man sitter på storhäst, men tyckte det gick helt okej iaf (förutom att vi nästan hoppade in i bomstödet första ggn). Detta gjorde vi i höger varv.
Sen red vi röda linjen, i vänster varv. Tyckte det gick riktigt bra, förutom att vi fick ett lite konstigt språng på mittenräcket, men det var mitt fel! Svårt att vänja sig med att man inte behöver hjälpa lika mkt längre :P

 

Denna övning:
Vi red i båda varven, först i höger. Han taggade rätt mkt innan hindret, och längde stegen.. men fick ändå ett bra språng, så tyckte inte det gjorde så mycket. Jag tror att ju mer jag kommer rida honom, ju mer kommer jag nog kunna kontrollera tempot :) Efter hindret skulle vi iaf rida rakt fram, och det var inga problem.
I vänster varv hade vi galoppbom framför, vilket gjorde det hela svårare för oss. Första gången gick bra, andra gången vart de konstigt xP Men han räddade oss iaf genom att vara så smidig :)
Är supernöjd med gårdagens lektion! Vill verkligen fortsätta hoppa Zetra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback