Förebilder, Idoler och allt det där

Jag har ingen förebild, varken i hoppningen eller dressyren, och det låter kanske lite konstigt enligt många. Jag har ingen aning om vad det finns för "kända" tävlingsryttare där ute. Visst Baryard  och RGB känner jag till, och JW. Men lxm, jag kommer inte på några fler namn.
Tittar inte på tävlingar som går på tv och om jag väl gör det så har jag ingen aning om vad det är för ryttare, inte ens dom svenska.

 

Nu kanske ni tror att jag inte är intresserad av tävlingar på den nivån, så är inte fallet. Jag drömmer om att en dag tävla där uppe! Men jag har aldrig sett någon anledning att ha en eller flera specifika förebilder. Visst, jag kan sitta och kolla på klipp när folk i högre klasser tävlar, för att lära mig. Se hur dom gör, sits, blick, händer, what ever. Men det jag lär mig mest av att titta på när jag själv rider. Se vad jag gör fel, vad som funkar och hur sitsen är, det är det enda sättet för mig som verkligen funkar.

 

Kommer ihåg någon gång på en hopplektion för min förra ridlärare. Jag hade en riktigt dålig dag och det gick verkligen inte bra. Antar att Carolin blev irriterad, men jag tog riktigt illa upp av vad hon sa. Hon frågade vem jag hade som "Idol/Förebild" och jag svarade att jag inte hade någon - "Du kanske borde skaffa en då."
Blev riktigt sur då, för det var en riktigt onödig kommentar. Jag kanske inte vill ha en idol?

Dom är skitduktiga, och jag vill också kunna tävla den nivån, men jag har långt kvar och jag kämpar som en idiot för att nå dit. Men jag har klarat mig bra utan någon "känd" att se upp till.

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Jag tycker det är viktigt att ha förebilder men det måste inte vara kända människor, jag beundrar t.ex. min 86 åriga morfar som fortfarande åker skidor,dansar och går på gym...

I ridvärlden måste jag säga att Maria Alvarez Ponton är någon slags superwoman som vann VM i distansritt på 16 mil ett par veckor efter att ha förr barn...

2011-11-16 @ 22:15:15
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback