Att vägra inse att man är sjuk.

Vore jag en klok person skulle jag säga till mig själv "Nej Marie, du får absolut inte rida idag! Du ska åka hem, dricka 100 muggar te med honung och sova! Sen när du har sovit ska du dricka mer te, hostmedicin och sen ska du sova mer. Punkt."
Nu är inte jag en klok person, och trots att hostan inte har blivit bättre för 5 öre så åker jag till Blåkulla ikväll för att rida hopplektion. Jag vägrar erkänna för mig själv att jag är för sjuk.

 

Jag är lxm den bruden som åkte ut till Exet med 40 graders feber, och försökte rida så länge jag kunde sitta rakt. Jag är den bruden som var med på förra årets julshow, när jag hade sån ryggskott att jag knappt kunde hoppa upp på Silver MED pall, trots att jag käkat muskelavslappnande hela veckan. Jag är den bruden som lirkar in tyglarna i handen, då mitt pekfinger låst sig och jag inte kan räta ut det.
Jag är den bruden som rider trots att det är det sista jag borde göra. Något seriöst fel i huvudet är det på mig. Jag kanske bara är för envis?

Kommentarer
Postat av: Malin

SV: Prövade täcket på My också och se satt bättre på henne än på Looisa trots att hon egentligen har 145:/ så 145 kanske är stort på Exet? Förhoppningsvis passar de :P



jag hade tänkt det :P mormor frågade nyss vad jag önskade mig i julklapp så hon och jag ska och kolla på ridbyxor bla.



ne de har du inte men ja va väll skyldig dig 50 kr för täcket? isf är vi kvitt :P

2011-11-28 @ 17:36:12
URL: http://mrjs.myshowroom.se/
Postat av: Matilda

Så gör jag med rider när jag inte borde! jag har ridit precis innan eller precis efter alla gånger jag varit på Akuten. Jag har ridit med nystukade fingrar, bältros (de var inte skönt..), nässelfeber (fick utslag i hela huvudet) bla...

2011-11-29 @ 22:35:10
URL: http://ryttarinnanmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback