Absoluta favoritrasen

Finns nog inge snyggare eller ståtligare än en Frieser. Har alltid älskat dom, sen jag första gången såg en bild på en, i en hästtidning. Så sjuuuukt vackra!
När jag var liten, och red hos Linda på shettisarna, så hade Linda en frieser. Vill minnas att han hette Nappe Duppe kallades han (Dupont - Tack Emelie :P), och jag verkligen var helt kär i den hästen. Brukade alltid stå och klappa på honom, han var världens mysigaste. Kommer ihåg att det också var något fel på honom, minns inte om det var hans ben eller nått, men tror inte han gick och rida iaf.

 


Skulle ge allt för att få äga en frieser, dock är inte dom byggda för hoppning. Men om jag en dag är rik och har råd med 2 hästar, då jäklar ska jag ha en!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Dupont hette han ju! :D

2011-11-28 @ 01:10:41
URL: http://varmblod.devote.se
Postat av: ellen <3 :D

Håller med dig ;) !

2011-11-28 @ 08:44:14
URL: http://hoppodressyrtjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback