Varför kan dom inte dömma framridningen?

Usch usch och usch!

 

Han var SÅ SJUKT FIN på framridningen, verkligen riktigt fin! Galoppen var liiite snabbt, men absolut inga problem, fick till och med till TVÅ varv i vänster. Och från började hade jag inga förväntningar, men när det gick så bra på framridning kunde jag ju inte låta bli att tro att jag hade en chans, så förhoppningar på bra poäng fick jag allt.

 

Så fort vi kom in på banan så kände jag hur hela han blev en annan häst. Han blev spänd och stark, och ni vet väl hur svårt det är att fokusera när det blir så?
Jag försökte verkligen lugna honom men nej, han har uppenbarligen inga tävlingsnerver. Fattar verkligen inte vad han tyckte det var för skillnad på att komma in på banan, då framridningen också var i ridhuset (fast längst ner).

 

Han tryckte in mig i väggen, så sporren gick sönter (!) han lyssnade inte alls på mig, och jag försökte så gott jag kunde... slutade med 44%, hur sämst?
Malin fotade iaf, Jenny också tror jag.. och mamma filmade, så ni får väl se något sen. Just nu ska jag försöka släppa det här och satsa på nästa gång. Det var trots allt bara våran andra gång vi tävlade dressyr (och hans 3dje gång?)

Kommentarer
Postat av: ellen <3 :D

tråkit :/ men jue mer motgång jue mer framgång ;)

Gick sporren sönder :OOOOO???

2011-12-04 @ 13:42:08
URL: http://hoppodressyrtjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback