Svar från frågestunden

Julia:
När kommer bilder från maskeradhoppnmingen? ;O
Några har jag redan lagt ut, men har inte haft tid att kolla igenom alla än :) Ha tålamod min vän!

Elvira:
vad heter din medryttarponny, hur gammal är han?? vad heter han??
Han är en storhäst, och heter Excellent Charm, men kallas för Exet (Eller ibland Grisen, Skrutten, Chexet, Charmpojken, Korven mm)
I vår så blir han 15 år, tror det är den 13 Mars eller så :)

Sofie:
NÄR KOMMER DU TILL GOTLAND OCH HÄLSAR PÅ MIG?!?!?!?!?!?! :) :) :) :) :) :*
Jag kommer i vår! Sväääär! :D
Måste ju hälsa på min favoritgotlänning, och hennes söta små skrutthästar! Kommer vara tomt utan Cetnear :(<3

V. Cetnear, Ellen och Sofie bakom C.
H. Sofie och en lammunge på hennes kusiners gård. Sjukt söta!


Felinda:
vrf e du så bäst?
Det bara blev så, kan inte riktigt rå för det ;)
Vad är det högsta du hoppat med en pålle? (då gills inte ditt och Zetras 2 meter hopp över hinder ;))
På ponny så är det högsta 110, vilket jag hoppade med Meja :) Och på storhäst är det 120, som jag hoppade med Mistel.. första och enda gången jag ridit henne. Hehe.
Vilken känd hästblogg tycker du minst om? (haha nu bliru tvungen att besöka dem )
Jag tycker faktiskt att Dressyrmupparnas är lite tråkig, men det är även endast den jag brukar kolla in på, av dom stora. Ponnysanning har jag börjat irritera mig på nu dessutom.. efter deras 3 texter om hästars liv dom lagt upp. (Alla tre texter får hästars liv att framstå som meningslösa.
Vad tycker du om att ha en sleepover me pillowfight på jullovet? (jag vet att du vill!!) sleepover MED phad thai ofc!
Vem vill inte? Bara om du är med på munkätartävling!
Vilket är ditt mest awsm hästrelaterat minne med mig?
Hmm... den var svår. Det var väldigt mysigt när vi fotade i somras med Exet, och du va duktigt :) Men det absolut bästa är nog husvagnsdansen vi gjorde med Willow. Glömmer aldrig! Synd att det inte finns på film :(
Vad tänker du på när jag säger "Apelsinen"?
Hahahahahha, Mr. Oranges grekiska farmor KRUSTA!

Felinda och Exet från plåtningen i sommras

Malin
Har du invigt ditt Br schabrak? :)
Japp, nu har jag det :)

 

Johanna:
Hur många läsare har du per dag?
Det pendlar mellan 50 och 80, beror också lite på hur aktiv jag varit :)
Vill du köpa Exet?
Älskar hästen mer än annat, så jag skulle inte ha något emot att ha honom som min egen ;P
Vill du köpa Zetra?
Om jag skulle få, då absolut!
Har du ridit Brave?
Faktiskt inte, men skulle vilja testa honom då han verkar vara riktigt fin, och har mycket kapacitet
Har du ridit Chivas?
Aah, faktiskt, en gång. På en privatlektion, för att jag inte kunde rida Nobile. Det gick sådär, han är inte helt min typ av häst, men tror det skulle gå bättre idag än vad det gjorde då:)
Hoppning/dressyr?
Älskar hoppning, mer spänning och fart.. men dressyren gillar jag också mycket, dels för att det är nyttigt och dels känslan när man har full kontroll över varenda steg som hästen gör. Men om jag var tvungen att välja skulle jag välja hoppning!
Exet/Zetra?
Elak fråga! Haha.. Ne men Exet är ju lxm min älskade plutt, och jag har ju ridit honom i 2 år nu, så man hinner ju skapa ett extremt stakrt band under sån tid. Men jag och Zetra har verkligen klickat under den här korta tiden, och älskar den hästen väldigt mycket också :) Skulle aldrig kunna välja.
MP/Bandit?
MP faktiskt, underbar att rida dressyr på! Även om Bandit kan riktigt bra han med :)
Märkes/inte märkes?
Det som är snyggt, hehe
Kingsland/GG?
Oj... ehm, vet inte så mkt vad GG har för produkter (nollkollarn), så kingsland
Mössa/pannband?
Vet inte riktigt om du menar mig eller hästen, men om du menar mig så säger jag nog mössa :)
Väst/inte väst?
I dressyren rider jag aldrig med väst, tycker den är ivägen och man blir klumpig. I hoppningen använder väst på Blåkulla, men har ingen på Ekeby, så hoppar inte Exet med väst (lite dåligt, men det blir så)

Kommentarer
Postat av: MPs ryttare

Skulle du ta Mp eller Meja i hoppningen??

2011-12-24 @ 09:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback