Sämsta...

Är inte så taggad på tävlingen längre...

 

Det gick INTE bra idag! Han var stark, spänd och stel. Och jag blev stressad för det... Detta va ju pga av att det var storm ute, och i Ekebys ridhus låter en storm som en orkan. Så antar att det kan ha berott på det.
Var taggad på att visa upp hur fin han blivit, men icke. Fick inte ens ett helt varv galopp idag, i höger varv! Han exploderade in i vänsterfattningarna och lyssnade inte alls. Gick utåtställd och allt. Han var inte sig själv, och jag kunde inte rida som jag brukar.
Kändes som att ridlektionen var waste of money, då jag inte lärde mig någoning jag inte visste och brukar göra på Exet. 250 spänn för att sitta en halvtimme på en överspänd häst och det går åt helvete. kul.

 

Har iaf ett nytt bett, och håller tummarna för att vädret och hästen sköter sig imorgon!

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Officiell bloggare under Stockholm International Horse Show

Men usch då... Håller tummarna inför imorgon, får se om jag hinner komma förbi innan du startar och ser om jag kan komma med några tips&råd.

2011-12-03 @ 22:06:46
URL: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback