Försenat inlägg

Insåg nu att jag aldrig skrev om hur det gick igår - men fastnade framför symaskinen när jag kom hem...

 

Exet var fin i början, men blev hetsig i slutet. Vet inte riktigt vad som hände, men han slutade lyssna, så jag bestämde mig för att avsluta där. När Exet blir så är han inge rolig att rida, och det är knappt någon idé alls att försöka.
Innan han blev hetsig så gjorde vi skänkelvikningar och lite öppna. Fattade några korta galoppfattningar, som gick ganska bra... Efter det blev han hetsig.

 

Idag ska jag testa hackamore, får se hur det går. Tänkte att jag måste testa och om det funkar ska han få vila från bettet ibland (Jag har inte vågat testa Exet på hack än, då han är så stark ibland.. men just nu så känner jag att det är dags att försöka)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback