Dressyrlektion på Zetra

Vad kul att ni gillar nya headern :)

 

Idag red jag Zetra på dressyrlektionen. Det bar en liten chock, men fick sedan veta att det var för att rida igenom honom tills imorgon.
Han var väldigt stum i munnen ena stunden, och andra stunden släppte han bettet helt.. så det var väldigt svårt. Efter mycket om och men började jag hitta honom, och fick honom att jobba, men det tyckte inte han om. Zetra ville gärna smita undan, och drog ut rumpan en meter utåt. När jag reglerade honom så han gick på voltspåret igen så funkade det ett tag, sen tog han IN rumpan en meter. Så han körde slalom! Knashäst.

 

I slutet jobbade han på väldigt bra, men han blev sur när vi gjorde öppna i vänster, körde rumpan åt helt fel håll, och när jag parerade honom så han gjorde öppna igen sparkade han bakfotet i väggen och skakade huvudet upp och ner. Bara för att komma undan. Så jag gjorde halt och lät honom lugna sig lite, och sen funkade det igen :)

 

Är i allmänhet nöjd, för jag kämpade på, och han gjorde sitt bästa ibland. Hade inte så höga förväntningar, så kunde lxm inte bli missnöjd ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback