Tävlingen

Satfläsk vad bra Zetra hoppade idag, svårsvängd, men hoppade riktigt fint! Mestadelen utav sprången var riktigt härliga!
 
80cm
Spänd och lite så på framhoppning med så otroligt fin på hinder. Sjuukt pigg inne på banan sen med hoppade ändå fint! Kom heltokigt mot 4an, varje gång typ! xP Men jag kände såhär - fuck it, vi satsar!.. och Z var otroligt ball och trygg att sitta på där. Bästa killen.
Mot sista hindret i omhoppningen så vart det tokigt, jag tappade spöt och fokuset, sängde men kom heltokigt mot hindret, typ rakt mot bomstödet.. i filmen ser det ut som att vi bara rider förbi, men allt är skillnad från när man ser från läktaren och när man sitter på hästen. 
 
På en millisekund hann jag se hur fel jag hade styrt, gjorde så gott jag kunde för att räta till, men det gick inte riktigt på korta biten. Jag tänkte en millisekund att vi skulle hoppa det men snett, men det hade aldrig funkat egentligen.. vilket Z, tur nog, kände och styrde undan.. för vi "vägrade" inte för att han var dum, eller jag fegade. Vi "vägrade" för att det blev så himla fel! Men sånt händer :) Var skitnöjd ändå!
 
90cm
Lite tokigt hit o dit, men Z hoppar så bra! Höjden är inget problem alls för honom, det märker man! Nu gäller det bara att jag hinner med och att vi kan svänga ordentligt.. för det var väääldigt långa vägar ;) Men eftersom jag var den enda felfria av 3 så vann jag klassen, och jag är SÅHÄR stolt! 
 
Ni måste nästan scrolla ner och kolla filmen, och svängarna mot det grå-rosa hindret. haha fysatan vad han var snäll där, och rätt stolt över mig som vågade trots att vi kom så fel! Några kanske vet, att jag blev rädd förra våren när jag åkte av.. och därmed ofta har fegat mot hindrena. Men jag känner att jag växt lite ändå, jag vågar mer idag! Nöjd över mig själv :)
 
Bilder kommer imorgon! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback