Totalt slut men oj vad jag älskar detta!

Hästlivet, det är ju för bra underbart. För mig spelar det ingen roll om jag står och mockar boxar, släppar vattenhinkar eller brottas med höbalen.. jag trivs i stallet och bland hästarna. Finns det någonstans man kan tänka ordentligt, andas ut eller bara finnas, så är det ju i stallet.
 
Idag har jag varit i fyra olika stall, flängt runt från 7 imorse tills 7 nu ikväll. 12 timmar häst blir det.
 
Börja med att jobba i ett stall där jag hoppade in för en vän, som inte kunde jobba själv idag.. dirrekt efter det så åkte jag till mitt jobb, åt lite lunch själv innan jag lunchade hästarna och fixade allt stallgöra. Gick rätt fort idag, då 2 hästisar var på kliniken och jag inte hade utsläppet. 
 
Klar på Ekhamra (stallet ligger där, så så får det heta) så vart det iväg mot Malins pålle Looisa, idag igen. Men idag så red vi på banan, istället för i skogen, och det gick väldigt bra! Ibland så ville hon inte riktigt lyssna på skänkeln och så, men det var ett helt ok stöd i tygeln idag och hon jobbade på. Skänkelvikningar och rakriktning låg fokusen på. Red även sista delen av passet utan stigbyglar, och mycket trevlig var hon att sitta ordentligt på.. och verkade gilla det hon med, kändes stadig och lugn :)
 
Efter Loppan blev det att åka och skritta Exet, på travbanan blev det idag. Gjorde skänkelvikningar lite tvärs och kors, låg och stel.. men ändå rätt sammarbetsvillig. Det gjorde mig glad, och förhoppningsvis så börjar jag rida som vanligt igen efter helgen. Skulle vara skönt, håll dock tummarna att han fortsätter kännas "normal" :)
 
Nu är jag äntligen hemma, hungrig och trött, men glad! Ska däcka i soffan i väntan på min Felix och mat en stund bara :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback