Ups and downs

Skulle rida Hedda och Exet efter tävlingen, hade med mig mamma som hjälpte mig så att det inte skulle bli 3 timmar i stallet. Tack!
Jag mockade iaf till båda hästarna medans hon borstade, och när jag sen red Exet så gick hon med Hedda så hon skulle vara lite uppvärmd när jag skulle rida hennes sen. 
 
X gick väl sådär idag.. testade rida med det tredelade tränsbettet idag, som jag red mycket med för 1,5 år sen.. dock gillade jag det inte alls! Kändes inte bra, så tror inte det blir det igen, kändes nästan stumt. Det raka tränsbettet är nog det jag gillar bäst på Exet :) 
Vi galopperade rätt mycket idag, även om jag inte red så jättelänge. Var väldigt jobbigt sa X som inte har konditionen än, så lite motion vart det där. Men han galopperade väldigt fint idag tyckte jag, även om det inte var någon perfekt galopp eller så, så var det liksom jämn. Är nöjd :)
 
När jag sen skulle hoppa upp o rida Hedda så stelnade hon i princip till, och blev suuuperspänd. Skrittade och travade lite när mamma kollade och Hedds såg inte fräsch ut. Dock syntes typ ingenting från marken när jag inte sitter på, så det sitter kanske ryggen eller så, Malin skulle känna igenom henne imorn och så. Hoppas H blir bättre, hon som börjar komma igång så fint :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback