Stockholmscup Dressyr, Final - Enskede RS

Shit och satan vad jag var nervös idag (är konstant kissnödig när jag är nervös. Sjukt jobbigt!), men det lättade lite ett tag. Skulle egentligen ridit en mindre häst, rätt söt och så, men jag kände mig noll självsäker på att sätta mig på den hästen. Kändes verkligen inte som "min" häst. Blev istället en stor kille som heter Zero, allts gaaaah, helt kär! Insåg inte hur stor den var förrän jag satt på, men fyfan vad mysig den var. 
 
Gick bra på framridningen, tyckte om honom redan från början! 
Väl på banan så blev han dock lite vinglig, och mitt huvud kokade under hjälmen. Men det vart en bra ritt. Småmissar här och där, och både jag och pållen var bra trötta i sluten. Korsgalopp på första galoppen (pinsamt och helt mitt fel) och nära på avsaktningar i sista travdelen.. jag orkade verkligen inte och när jag tog tillbaka lite blev det ist typ stop. Och är arg på mina händer/armar! Kunde haft minst 10cm kortare tyglar och lyft upp händerna, men nä.. trots att Monica så bra sa till mig så har min fula ovana satt sig. Skärpning! I övrigt är jag ändå riktigt nöjd, för hästen jag red var såhäääääär ball och härlig att rida! Får man köpa?
 
64,83% red jag och Zero ihop! 
 
Känner såhär, att det där är en sån häst jag skulle kunna tänka mig att ha, trots att han var stor. För han var så mjuk, lätt och lydig. Riktig going alltså :) Fler bilder kommer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback