Godmorgon?

Dags att vakna kanske?
Ligger hemma hos Felix, utan Felix. Han har åkt iväg för att vara ledare på ett seglarläger.. i TVÅ veckor. Snyft och suck. Kommer ju sakna honom något sjukt!!

Därför flyr jag fastlandet på onsdag, behöver en liten semester från Stockholm. Och allt som finns här. Tror jag..?

Igår reds Exet i ridhuset iaf, red första 10min med spö för att börja vänja in, och det gick förvånansvärt bra! Men jag släppte det innan framrids-galoppen, det skulle inte ha funkat. Han blir superspänd. Inge kul!
Red på vanliga raka bettet, ojojoj vad fin han börjar bli! Skänkelvikningar i trav och allt. Klapp och beröm!

Tänkte även på, under passet, vad jag ska be CL att tänka på. Få med bogen i högerbågar, öva avsaktningar och stabilitet i trav på rakt spår. Även massa skänkelvikningar och mycket lösgörande!
Hur gör ni när någon vaktar hösten? Får dom ett strikt schema eller ber ni dom bara "rida lite"? :) vore kul att veta, kanske få lite tips!?

Hedda reds också, hetsiga lilla sto. Men hon skötte sig ändå.. Tråkigt säger hon att det här är, dödstråkigt. Hon vill springa massor!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback