Bra avslut på en bra dag

Ett lyckat ridpass på 45 min, på utebanan blev ett fint avslut på en bra dag. Stolt över Exet, han går verkligen superfint just nu, även om det märks att han tycker det är jobbigt ibland. Han säger liksom emot lite, men har trots det väldigt possitiv inställning. 
Jobbade lite lösgörande idag, olika vägar och moment. Stor volt, liten volt, ställa ut, ställa in. Skänkelvikningar och bågar. Blev inte mycket skrittarbete idag då Exet bara lackade på flugorna när vi skrittade, så det gick inte att jobba honom då iaf, så skrittade bara på långa tyglar i mitten av passen några minuter, lät honom pusta lite. 
Galoppen funkade även idag superfint, åh är så glad att han inte tappat allt under den här kort-vilan han fick. Otroligt glad för det :D
 
Skrittade också Hedda en stund. Kommer göra det varje gång jag rider Exet, de närmsta två veckorna. Inte så mycket att skriva om dock, men tåls att tilläggas! 
 
Är även så sjukt nöjd över mig själv.. som valde att åka ut sent till stallet för att rida. Höll på att svettas ihjäl trots att jag red klockan 9. Ibland tänker man rätt bra ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback