Lokalhoppningen

På framhoppningen var han ruskigt bockig, liten djävul i han där. Fick fnurr på det sen och det kändes väldigt bra på hinder. Inne på banan bockade han inte alls dock, så det var skönt :)

Jag är jädrigt nöjd med rundan, även om det blev 5 heltokiga språng, och endast 3 bra. Han hoppade fräscht, var liksom med i benen och ganska bra tempo ändå. Jag bara skrattade åt honom när jag gick ut, helt knasiga språng alltså xD

På 6an rev vi, och jag vet ju exakt varför. Ungefär såhär var det:
Z - Åh, det här hindret ska vi hoppa *taggar mot blå/vita oxern, åt fel håll*
Jag - Nej Zetra det ska vi inte alls.
Z - Jooho det tror jag visst!
Jag fick iaf min vilja igen om och lyckades styra honom mot det gröna hindret, lite för sent dock. Det faktum att han oftast alltid drar lite till höger hjälpte inte till precis :P Men det var inte han som rev, utan det var min fot som drämdes in i hinderstödet.. Om jag har ont nu? Måttligt.

Men ja, är sjukt nöjd. Höjdrädslan fanns inte alls där idag, och hade lätt kunnat tänka mig o starta 1m idag. Ingenting jag gjorde dock, får ta det nästa tävling :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback