Photoshop

Sitter och fixar med Lovisas design (dom två som gissade, gissade rätt) och kom över en bild på henne och Grammis som jag tycker är jättefin egentligen, men ändå inte. Men tack vare min vän PS5 så fixade jag lite, och det är som två olika bilder.
 
Det är någonting man verkligen inte får glömma! Hur mycket man kan ljuga, manipulera bilder, fixa och ändra. Nu har inte jag gjort någon stor förändring, bara färger ljus och kontraster i princip.. men om vi snackar modebilder, reklambilder och allt sånt. Det går även att retuschera ridbilder så extremt mycket! Ska visa er sen, tänkte ta en bild där hästen inte går så ultimat och fixa till. 
 
När man är duktigt på photoshop, och kan allt det där, så är man inte lika "lättlurad" över dom där bilderna som läggs ut på modellerna med porslinshy och långa killer-legs. Visst, det finns dom med bra hy och killer-legs, men alla ser helt enkel inte ut så. Det är rätt sjukt egentligen hur mycket man kan manupilera bilder sådär.. för skojs skulle brukar jag sitta och göra så ibland, överdriva totalt, för att sen sitta och bläddra mellan orginalet och den omgjorda. Skillnaden är ibland skrämmande.
 
Var inte riktigt meningen att bli en lång text eller så, hehe hoppsan.. men lägger upp bilden på lollo.
 
Före:

Efter:
Men det är en väldigt fin bild ändå :) Tycker jag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback