Helt slut och nästan helt nöjd.

Tre hästar och 7 timmar senare så är jag hemma i soffan igen. Kan ju inte säga annat än att det är skönt att sitta ner lite, men har haft en bra hästdag iaf :) 
 
Hero gick bra, han var väldigt pigg, troligen pga att han vila igår och att det blåste lite idag.. men jag utnyttjade det till min fördel. Red på utevolten och fokuserade på att han skulle vara lydig och följsam. Framåtbjudningen var riktigt bra och han hade härliga steg.
Om jag ska jämföra med senast jag red honom så var han mycket mer framåt i galoppen, och efter lite jobb så hängde baken med ordentligt och jag kunde verkligen sitta och jobba i galoppen. Något jag hade problem med idag var dock att få med bogen ordentligt i högervarvet, men han känns iaf mer jämnsidig än sist... med tanke på att jag inte ens kom på vilket som var hans dåliga varv xP
 
Det som är så kul med Hero är att han är riktigt välriden och om man gör rätt och rider bra så får man betalt. Förutom det har han väldigt mysig personlighet och är snäll rakt igenom! Dock var han riktigt otålig på att få komma in i boxen och käka idag, och han talade verkligen om det :P Men ja, jag gillar verkligen Hero, tycker om att rida honom och jag lär mig faktiskt lite om mig själv varje gång jag rider honom!
Blev ju frågad om jag kunde säga vad jag tycker om Hero, det är ju inte bara Jenny som har sina fan genom hennes blogg. Haha. ;) Men kan inte säga mer än att han är precis så go och charmig som han framstår på Jennys blogg, om inte mer!

 
 


Exet fick gå ett kort men intensivt pass på ridbanan, med hacket. Han var sjukt stel i vänster, men rätt fin i höger. Kom åt honom ordentligt vissa stunder, kändes bra! Högergaloppen kändes också super, dock lite snabb och han lutar för mycket innåt fortfarande. Vänster var tom tretaktigt till och från, jobbar på i den, men han orkar ju inte än. Imorgon ska jag dock mest fokusera på vänster (självklart rida i höger ocksp men endast för variation) och få honom mjuk och lydig. Kanske kör på lite travbommar... om jag kommer ut tidigt dvs och vädret sköter sig :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback