Dagens planer

Om 45 går tåget, sen bussen, mot Ekeby. Vädret verkar vara rätt lungt idag, och jag hoppas det håller sig så! 
 
Idag blir första gången på Izor, och jag hade planerat en uteritt tillsammans med Felinda (som skulle få låna Exet dåra), eftersom jag inte vill börja med ett seriöst ridpass på volten.. heller inte rida honom när jag är själv. Izor är nämligen lite speciell, som Maria uttryckte sig xP Men ah Felinda måste jobba, tyvärr, så får väl bli ett litet "lära känna" pass istället. 
 
Så dagens fokus ligger på att lära känna Izor lite, och få en bra relation till honom :P Även om jag bara rider honom 4 dagar så tycker jag det är viktigt att börja lungt. Exet kommer få gå slingan idag, hela eller halva får vi se, huruvida jag hinner.. måste ju nämligen åka vidare till Blåkulla sen. Dressyrlektion idag!
 
Sååå.. rida tre hästar idag igen. Älskart!
Mitt första möte med Izor, tror han precis hade kommit till Ekeby då. Exet var inte fräsch just då (Januari) och vi skulle ta en promenad i kylan. Tess och Izze fick hänga på, så snälla som jag är ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback