Ridhustrim i hoppsadeln

Exet var sjukt fin idag också! Red i hoppsadeln, bara för att jag kände fört. Gick så jäkla bra, han var så lugn o fin, stadig i galoppen och allmänt lydig. Va riktigt kul att rida honom idag, fina killen! Vi jobbade på tills han blev svettig, vilket alrig brukar hända annars (inte ofta iag).
 
Jobbade fattningar och att hålla galoppen. Körde också många halter och öppnor på långsidorna. I galoppen så red jag som på en åtta och gjorde enkla byten, något Exet har riktigt lätt för när han väl lyssnar i avsaktningarna. Åh han är så duktigt på att fatta galopp! 
 
Var så himla nöjd med honom idag, kunde sitta och vara mjuk i handen utan att han hängde, även i galoppen. Växlade mellan att stå upp i galoppen och låta honom rulla på, och att sitta tillbaka och samla ihop honom. 
 
RIKTIGT FIN. 
 
Har honom tyvärr bara 2 ggr nästa vecka.. tråkigt nu när det går så bra, njuter verkligen av att rida honom nu. Men imorgon har jag honom.. skulle vilja bomma lite, men får se vad som händer i ridhuset och vilken tid jag kommer ut.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback