Tro på Dig.

Jag vill rikta det här inlägget till mina vänner, mina ovänner, till dig som jag inte ens känner, dig som jag kanske hälsade på en gång. Till alla som läser detta. Till mig.
 
Det är dags att sluta upp med det osäkra, sluta upp med att tveka på er själva, era val och det ni har. Lär er stå upp för vad ni tror på, era mål och drömmar. Ni vet troligen själva att allting kommer kännas så mycket bättre bara ni släpper det osäkra. Det är ju sån jädra skön känsla att bara GO FOR IT. Släppa taget, skita i vad andra tycker, skita i vad man själv tycker och bara köra. 
 
Vad är det du drömmer om? Att hoppa höga klasser med hästen ingen tror på? Den där killen du aldrig slutar tänka på? Det där jobbet på det där stället? Att starta ditt företag du under många år sett framför dig? Vad är det som stoppar dig för att försöka uppnå dom drömmarna?

Jag skulle gissa på att det är du som stoppar käppar i dina egna hjul. För du skulle ju aldrig nå dit, få det eller ha en chans! Visst?
 
Fast nej, så är det ju inte! Och DET måste fler inse. Ni kan få precis vad ni vill, om ni slutar vara så osäkra och bara KÖÖÖÖÖR.
 
 
Jag själv har varit där, och är fortfarande det lite. Jag trodde inte på mig själv, jag såg i princip ner på mig själv. Visade det kanske inte så mycket utåt alla gånger, men det låg och tröck och jag har missat många chanser på grund av det. Som sagt gör jag det fortfarande lite.. men senaste tiden så orkar jag inte tveka längre, orkar inte övertänka saker och bara kör. Och jag mår så sjukt mycket bättre nu, känner mig gladare och är mer taggad på allt! Och det är så underbart.
 
Och det är ju faktiskt inte så svårt som alla tror, om man har beslutsamheten nog. Vill du verkligen bli starkare som person? Ja men bli starkare då! Ta tag i saker, satsa, stå för vad du tror på och uppskatta vad du har. 
 
Räta på ryggen, le och visa att det här är jag. Om någon har problem med det, den du är, så är det deras problem och inte ditt. Det ska inte få dra ner dig. För det är varje liten del av dig som gör dig till just dig. Och varje liten del måste du stå för, så gör det! 
 
Ge upp det osäkra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback