Ridpasset på Hero

Är rätt trött, så blir ett slarvigt inlägg här dåra
 
Efter att han var framskrittad så travade jag fram honom rätt låg i ett friskt tempo. Han var pigg, som Jenny trodde att han skulle vara, men ändå lydig. När han hade ett trevligt tryck bakifrån så tog jag tillbaka honom, sänkte tempot och började på lite bågar. Ville fokusera på att få med bogen idag, och ja, då måste man ju rida mycket böjda spår :) Galopperade fram sen efter ett tag, lätt sits och lite flyt bara. Han kändes trevlig även där!
 
Fortsatte på  böjda spår sen, få med bogen in, och ibland flyttade jag även ut rumpan lite. Han verkade inte riktigt förstå vad jag ville i början, men sen så gick det fina fisken :) 
 
Jag var lite halvt ofokuserad, men Hero skötte sig jätte bra, trots att han ville springa på ibland :P Kunde tom sitta ner i traven idag, sen när jag började kräva, trots mina snorhala ridbyxor. Det är bra, han är inte alltid lätt att sitta på den där killen :) 
Sista galoppen blev han väldigt pigg och ville gärna springa sitt tempo, så han vart nog lite tjurig på mig och drog upp huvudet ist. Haha blev rätt chockad när han gjorde så, för annars har man honom oftast väldigt stadigt i handen och han har sitt huvud rätt stilla ändå 
 
Det jag borde skärpt mig och gjort bättre, fokuserat på, var avsaktningar och halter. Någonting som jag slarvar med på nästan alla hästar (förutom mistel..) och det är INTe bra. 
 
Är helt slut, och ska sova.. så jag hoppas den utvärderingen duger åt dig Jenny ;) Juste.. han gungade inte lika överdrivet med huvudet i skritten idag. Det är värt att tillägga :D
 
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Stockholmsjenna- Livet som ryttare i storstan

Den duger så bra så :) Tusentack för hjälpen! :) Och du får som sagt gärna rida honom på lördag igen.

2012-11-14 @ 16:40:22
URL: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback